Sposoby na rozluźnienie mięśni oczu

Istnieje wiele sposobów rozluźnienia mięśni oczu poprzez ćwiczenia relaksacyjne. Nawet podane poniżej najprostsze z nich, stosowane systematycznie, przynoszą skutki widoczne już po kilku dniach – zmniejszenie uczucia napięcia oczu, poprawę koncentracji na wykonywanej pracy, a dzięki zmianie pozycji dała także odpoczynek dla układu mięśniowego.

oczy

Co godzinę należy:
– odejść od komputera, wyjrzeć przez okno i co najmniej przez minutę koncentrować wzrok na oddalonych przedmiotach, najlepiej na zieleni;
zamknąć oczy na pełną minutę;
–  przez 30 sekund mrugać intensywnie – najpierw obydwoma oczyma, potem każdym na zmianę;
– spojrzeć w ciemność (palming) – skrzyżować dłonie na czole, tak by środki dłoni zasłoniły oczy. Łokcie oprzeć na biurku. Nie należy przy tym uciskać oczu, a jedynie je przykrywać. Poczekać, aż zobaczymy zupełną ciemność, a wzrok osiągnie stan relaksacji, i pozostać tak co najmniej 30 sekund.

Wykonanie powyższych ćwiczeń zajmie zaledwie 4-5 minut, ale przyniesie bardzo dobre efekty. Warto zastosować także elementy gimnastyki oczu lub jogi oczu, które można znaleźć w internecie. Najbardziej efektywny odpoczynek zapewniający rozluźnienie mięśni oczu uzyskuje się poprzez krótkotrwałe, ale częste odrywanie wzroku od ekranu, np. według reguły 20/20/20 (co 20 minut popatrzeć przez co najmniej 20 sekund na odległość 20 stóp, tj. ok. 6 m).
Oczy można relaksować także poprzez zabawę. Można oglądać stereogramy, czyli specjalne trójwymiarowe obrazki zbudowane z niewyraźnych plamek. Aby dostrzec obraz, musi nastąpić rozluźnienie gałki ocznej, dzięki czemu oczy odpoczywają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>